Dette er tekstversionen af Urinvejskirurgi, Sengeafsnit - Aabenraa
Klik her for at komme til den grafiske version af Urinvejskirurgi, Sengeafsnit - Aabenraa

Forside - Læs op - Sitemap


Urinvejskirurgi, Sengeafsnit - Aabenraa


Hvis du er akut syg og det besluttes, at en læge fra Urinvejskirurgi skal vurdere din situation, vil du blive henvist til FAM – Den fælles Akut Modtagelse.

Herefter vil det blive afgjort, om din lidelse er urologisk og der er grund til indlæggelse og behandling eller om din situation kan klares ambulant.

Hvis du bliver indlagt, vil det indledningsvis ske i FAM. Hvis din indlæggelse vurderes at strække sig over flere dage, vil du blive overført til Urinvejskirurgi, Sengeafdeling.

Sengeafdelingen består af 7 sengepladser.

I sengeafdelingen indlægges, du også hvis du skal have fortaget en planlagte urologisk operation, som ikke kan udføres i Dagkirurgi. Skal du møde til planlagt operation, vil du blive bedt om, at møde på sengeafdelingen, som du er blevet henvist til fra en forudgående samtale i vores ambulatorium.
 


Hvor finder jeg Urinvejskirurgi, sengeafdelingen, område 100 - Aabenraa

Syghus Sønderjylland i Aabenraa
Kresten philipsens vej 15
6200 Aabenraa
Område 100

Find vej: Hent oversigtskort med indgange, områdenumre og parkeringsmuligheder i Aabenraa.

 


Kontakt

Urinvejskirurgi, sengeafdelingen, område 100 - Aabenraa:

Tlf. 79 97 38 00

Har du spørgsmål vedrørende:

Henvisning i forbindelse med

Har du spørgsmål vedrørende:

 


Hvad skal jeg medbringe når jeg skal indlægges

Du skal medbringe toiletsager, hjemmesko, medicin i originale æsker, læsestof. Hvis du benytter særlige apperature såsom cpap ( søvnapnøe maskine), skal disse også medbringes.

Der er tilladt at benytte medbragte mobiltelefoner og ipad/ computer. Dog udvis hensyn til øvrige indlagte patienter.

 


Besøgsregler

Dine pårørende er velkommen til at besøge dig i løbet af dagen, dog med hensyn til et middagshvil kl. 13.00-14.00

 


Stuegang

Der bliver gået stuegang efter behov. Du kan således ikke forvente stuegang hver dag.

Såfremt du og dine pårørende har behov for at tale med en læge, kan dette arrangeres.

 


Udskrivelser

Udskrivelsen foregår i samarbejde med dig og gerne dine pårørende. Ved behov og efter aftale med dig, tager vi kontakt til hjemmeplejen og sørger for de ved besked om din indlæggelse og udskrivelse. Samt hvilket behov du har brug for ved din udskrivelse.

Der vil blive lavet en udskrivelsessamtale med en sygeplejersker, hvor du vil blive bekendt med indlæggelsesårsagen, behandlingen og den videre plan.

De første 24 timer efter udskrivelsen, skal du kontakte os hvis du bliver dårlig eller der mod forventning, der opstår nogle problemer. Efter de 24 timer, er det egen læge eller vagtlægen du skal kontakte.  

 

 




Region Syddanmark - Email: kontakt@regionsyddanmark.dk