Gå til indhold
FORSIDEN | PRINT | Deutch English |

Få hjælp til Digital Post

Digital Post er navnet på den offentlige digitale postløsning, som gør det muligt for myndigheder (fx kommunen eller sygehuset) at sende dig post sikkert og digitalt til din helt egen digitale postkasse. 

Det er ved lov blevet bestemt, at alle borgere, der er fyldt 15 år og har fast bopæl i Danmark samt et CPR-nummer, skal have en digital postkasse, så de kan modtage post fra offentlige myndigheder digitalt.

Borgere, der ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan blive fritaget og i stedet modtage post fra offentlige myndigheder på papir.

For at kommunikere digitalt med sygehuset, skal du have et NemID, en offentlig Digital Postkasse via Borger.dk og være tilmeldt post fra Region Syddanmark.

På Borger.dk finder du både information og vejledning til brug af Digital Post og NemID:

 

Få adgang til din digitale postkasse og læs din post via Borger.dk

Du kan få adgang til din digitale postkasse på Borger.dk

Her skal du logge på med NemID, hvorefter du har adgang til at læse din digitale post.

Gå til Borger.dk for at få adgang til din digitale postkasse

 

Få besked, når der er post

Du kan få en mail eller en sms, når der er ny Digital Post, men det kræver, at du opgiver din mailadresse eller mobilnummer på borger.dk

Gå til Borger.dk og få mere information og, hvordan du får besked, når der er digital post til dig

 

Informationsmateriale


Siden er sidst opdateret 30-06-2021
Sygehus Sønderjylland



Tilgængelighedserklæring | Om hjemmesiden | Sitemap | Kontakt os