Om os

Klinisk Forskningsafdeling består af forskningsadministrationen og Forskerservice

Forskningsadministrationen har til formål at støtte sygehusets forskere og forskningsudvalg, og arbejder tæt med Syddansk Universitet og sygehusets økonomiafdeling.

Har du spørgsmål til forskningskarriere, hvordan du kommer i gang med forskning, eller hvem du skal henvende dig til, så kontakt os, og vi vil guide dig videre.

Forskningsadministrationen

Kresten Philipsen Vej 15, 6200 Aabenraa

Mere information:
Kontakt Forskningsadministrationen, hvis du som etableret forsker på Sygehus Sønderjylland har spørgsmål angående praktiske forhold, herunder økonomi, eller hvis du som begyndende forsker vil vide hvordan du kommer i gang med din forskningskarriere.

Forskerservice giver de kliniske afdelinger og forskningsenheder vejledning og sparring i alle aspekter af forskningsprocessen. Vi deler vores kompetencer og erfaring, med jeres engagement og viden.

Hvem rådgiver Forskerservice?

Forskerservice yder rådgivning til både sundhedspersonale uden forskningserfaring, studerende som er i gang med kandidat-/master-/bachelor-/hoveduddannelses-projekt, ph.d.-studerende og op til seniorforskere.

Projektet skal gerne ende i en publikation

Projekter, der modtager hjælp fra Forskerservice, skal gerne have en størrelse, så det kan publiceres videnskabeligt. Hvis du er i tvivl om det, så henvend dig, så vurderer vi det i fællesskab eller kommer med forslag til projektet.

Vi hjælper ikke med kvalitetssikrings- eller udviklingsprojekter, med mindre de kan udvikles til et egentligt forskningsprojekt, hvilket mange kan. Hvis du er i tvivl, så henvend dig, og så vurderer vi det i fællesskab.

Involvering af afdelingen

Afdelingsledelsen skal altid orienteres om og acceptere en henvendelse fra en medarbejder inden Forskerservice kan yde støtte.

Det forventes, at medarbejderen fra afdelingen gør et betydeligt stykke arbejde selv.
Forskerservices medarbejdere er aflønnet af SHS og kan bruges af afdelingerne uden beregning.
Forskerservice har ikke økonomiske midler til frikøb af personale eller drift af projekter, men kan hjælpe med at ansøge fonde og sygehuset egen forskningsfond om frikøb.

Forskerservice

Kresten Philipsen Vej 15, 6200 Aabenraa

Mere information:
Kontakt Forskerservice, hvis du har lyst til at forske eller i øvrigt har spørgsmål om forskningsprojekter.

Klinisk Forskningsafdeling består af en forskningschef (som også er den koordinerende forskningsleder), konsulenter, forskere, rådgivere og administrativt personale.

Christian Backer Mogensen

Professor, Overlæge, Forskningschef og Koordinerende forskningsleder

Klinisk Forskningsafdeling, Fælles Akut Modtagelsen og Enhed for Akutforskning, Sygehus Sønderjylland Syddansk Universitet

79 97 11 23 Præsentation af Christian Backer Mogensen og hans forskning

Trine Ungermann Fredskild

Chefkonsulent

Klinisk Forskningsafdeling

Lilian Keene Boye

Specialkonsulent

Klinisk Forskningsafdeling på Sygehus Sønderjylland og Institut for Regional Sundhedsforskning på Syddansk Universitet

Helene Skjøt-Arkil

Forskningslektor og forskningsrådgiver

Klinisk Forskningsafdeling, Fælles Akut Modtagelsen og Enhed for Akutforskning, Sygehus Sønderjylland og Syddansk Universitet

79 97 11 13 Præsentation af Helene Skjøt-Arkil og hendes forskning

Caroline Moos

Forskningsrådgiver

+ 45 40 16 6434

Signe Bek Sørensen

Molekylærbiolog og Forskningsrådgiver

Klinisk Forskningsafdeling og Blodprøver, Biokemi og Immunologi, Sygehus Sønderjylland

Sofie Ronja Petersen

Statistiker

Donna Lykke Wolff

Datamanager og registerforsker, Ph.d.

Medicinsk Forskningsenhed og Klinisk Forskningsafdeling, Sygehus Sønderjylland

Sabine Paasch Olsen

Projektleder

Nathalie Fogh Rasmussen