Beskrivelse (define)
Beskrivelse af produkt, marked, organisation, proces
På baggrund af en grundig behovsafdækning vil du sandsynligvis stå med flere problemområder end før du gik igang.
Hvad har du/I hhv. hørt og set, mærket og tolket på?
Hvor mange udsagn eller observationer er tilstrækkelige for at det du arbejder med er et reelt behov og ikke blot et ønske?
Du kan vælge at have en eller flere forskellige vinkler på din behovsafdækning hhv.
- brugerorienteret
- medarbejderorienteret
- arbejdsgange/opgave/proces orienteret
- virksomheds/organisations orienteret
- tværfagligt og -sektorielt fokus
- produktudvikling/opfinde nyt
Det er vigtigt og kan være godt givet ud, at arbejde meget bredere end du måske havde forestillet dig indledningsvis, for at få flest mulige nuancer med videre i arbejdet med selve idéudviklingen.
Find inspiration til redskaber i værktøjskassen
Du er også velkommen til at tage kontakt til konsulenterne i Innovationsservice for sparring og støtte til din analyseproces.