DISH - Digital and Innovation Skills helix in Health 2018-2021

EU projekt ved Sygehus Sønderjylland med inddragelse af 5 andre lande med henblik på styrkelse af sundhedsprofessionelles digitale kompetence

Baggrund

DISH-projektet adresserer udfordringen med kløften til innovation og digitale færdigheder hos sundhedspersonalet ved at etablere et triple helix-partnerskab bestående af sundhedsudbydere, uddannelsesinstitutioner og virksomhedsrepræsentanter i hvert af de 7 lande, der piloterer projektets resultater.

Deltagerlandene:
Danmark, Tyskland, Norge, Polen, Belgien, Spanien og England

Projektperiode 2018 – 2021

Implementering

DISH-projektet har en innovativ tilgang og bygger på, at udvikle tre koncepter, der er nødvendige for at opnå innovative og digitale færdigheder.

De tre koncepter, som er udviklet i konsensus mellem landende er:

1. Learning Innovation Unit (LIU)
  2. On-the-job training
  3. Assessment

Projektet har modtaget støtte fra Erasmus+

Konklusion

Den digitale træning ved Sygehus Sønderjylland er forankret i Lærings- og Forskningshuset og bygger på de metoder, sygehuset har udviklet gennem ERASMUS+ projektet DISH.

Læs mere på projektets hjemmeside:
dishproject.eu

DISH projektets logo