Sygehus Sønderjylland reducerer antallet af henvisningsmodtagere

Fra den 16. september reducerer Sygehus Sønderjylland antallet af henvisnings-modtagere som led i en optimering af opsætningen i det regionale elektroniske patientjournalsystem (EPJ SYD).

Hvorfor denne ændring?

Øvrige Sygehuse i Region Syddanmark har allerede reduceret antallet af henvisningsmodtagere i forbindelse med implementeringen af EPJ SYD. For at sikre en ensartet og mere effektiv proces vil vi nu gøre det samme på Sygehus Sønderjylland.

Hvad betyder det for almen praksis?

Færre modtagerenheder at vælge imellem, hvilket vil gøre det nemmere og hurtigere at sende elektroniske henvisninger

En mere overskuelig proces, når I skal finde og udvælge den rette modtager for jeres henvisning.

Sådan har vi valgt de fremtidige modtager-enheder:

Hvis en afdeling har flere enheder med samme betegnelse, vil kun én enhed fungere som henvisningsmodtager (typisk et Ambulatorium)

Sengeafsnit vil ikke længere modtage henvisninger, da patienter sjældent starter deres forløb her

Vi forventer, at disse ændringer vil gøre henvisningsprocessen nemmere og hurtigere for jer.

I skal være opmærksomme på, om denne ændring kræver en opdatering af jeres it-systemer.

Birgitte Møllegaard Bertelsen & Sara Rehnquist Hansen
Epj-konsulent