Skip til primært indhold

Kontorelev i offentlig administration

Kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration er en erhvervsuddannelse der veksler mellem praktik og skoleophold.

Som kontorelev med speciale i offentlig administration på Sygehus Sønderjylland, får du en spændende og alsidig 2-årig uddannelse inden for en lang række administrative funktioner, hvor du kommer til at tage del i de daglige opgaver på lige fod med dine kolleger.

I uddannelsesforløbet bliver du tilknyttet sygehusets administration med dens stabsafdelinger, indenfor: regnskab og økonomi samt HR, løn og personale.

Den teoretiske undervisning foregår på International Business College (IBC) i Aabenraa, og uddannelsen afsluttes med en fagprøve og eksamen. Uddannelsens teoretiske fag omhandler følgende emner: politik og økonomi,
organisation og samarbejde, lovgivning og kommunikation.

På Sygehus Sønderjylland uddanner du dig til et job i rivende udvikling, hvor økonomi, lovgivning, organisation og samarbejde indgår som en væsentlig del af dit arbejde. 

Du kan læse mere om adgangskravene, og mulighederne for at få udarbejdet en realkompetencevurdering (RKV) mv. på IBC Aabenraa's hjemmeside https://www.ibc.dk/ibc-aabenraa/

Som kontorelev er du ansat på fast månedsløn og aflønnes efter HK´s overenskomst.

Er du over 25 år udbetales der voksenelevløn.

Vi anbefaler at du opretter en jobagent på Region Syddanmarks jobportal:

Gå til oprettelse af jobagent på Region Syddanmarks jobside

Kontakt

Janne Sølvsten

Lønkonsulent

HR


79 97 65 14

Majbritt Petersen

Assistent

Økonomi og Planlægning


79 97 65 00
APPFWU02V