Årets frivillighedspris uddelt på Sygehus Sønderjylland.

Frivillighedsprisen 2022 gik til de to spisevenner, som hvert år spiser deres jule og nytårsmiddag sammen med indlagte patienter i Sønderborg.

Det er Birgit Vilsmark og Michael Nielsen, som udgør det lille team af spisevenner, som hvert år gør en stor indsats på de to aftener på året, hvor de fleste ønsker at være hjemme hos familien. En aften hvor det kan føles ensomt at være indlagt og hvor de to spisevenner gør en stor forskel - også for personalet - med at gøre aftenen lidt mere speciel for patienterne.

Der var i år fire indstillinger:

Hjertepudeprojektet fra Dansk Brystkræft organisation, kreds Sønderjylland.

Doris Boysen, frivillig vejviser i Tønder.

Hjerteforeningens patientstøtter

og årets vinder: Spisevenner, jule og nytår.

Birgit Vilsmark fra spisevennerne modtog rørt og overrasket prisen, som er på 5000 kr. Pengene skal bruges til at understøtte aktiviteten.

På sygehuset er tilknyttet over 200 frivillige, som alle yder en kæmpe indsats for både patienter og personale.

Repræsentanter fra de Hjerteforeningen, Doris som er vejviser, Spisevenner og Hjertepudeprojektet. fire indstillede foreninger / personer.