Thue Hvorslev er ny administrerende sygehusdirektør på Sygehus Sønderjylland

Region Syddanmark ansætter Thue Hvorslev, der kommer fra en stilling som hospitalschef på Dansk Gigthospital, som ny administrerende sygehusdirektør på Sygehus Sønderjylland.

Region Syddanmark ansætter pr. 1. januar Thue Hvorslev som ny administrerende sygehusdirektør på Sygehus Sønderjylland, der omfatter sygehusene i Aabenraa, Sønderborg og Tønder. Thue Hvorslev er 54 år og kommer fra en stilling som hospitalschef på Dansk Gigthospital. Her har han siden 2011 haft hovedansvaret for blandt andet hospitalets samlede drift, økonomi og udvikling.

I sit nye job får Thue Hvorslev sammen med to øvrige direktører i direktionen det overordnede ansvar for ledelsen af Sygehus Sønderjylland. Sygehusenheden er én af Region Syddanmarks fem sygehusenheder og har et samlet budget på cirka 2,1 mia. kr. Sygehus Sønderjylland beskæftiger cirka 2700 medarbejdere.

Regionsdirektør Jane Kraglund siger:

- Jeg er rigtigt glad for, at vi kan ansætte Thue Hvorslev som administrerende direktør på Sygehus Sønderjylland. Thue har lang cheferfaring og har beskæftiget sig med sundhedsområdet i det sønderjyske fra flere forskellige vinkler igennem mange år både i Sønderjyllands Amt, på Sønderborg Sygehus og senest med Dansk Gigthospital. Jeg ser frem til, at han sammen med den øvrige direktion kan udvikle Sygehus Sønderjylland i en positiv retning.

Afløser Peter Fosgrau

Thue Hvorslev afløser Peter Fosgrau, som efter seks år i spidsen for Sygehus Sønderjylland har valgt at gå på pension ved årsskiftet. Thue Hvorslev kommer sammen med lægelig direktør Peter Sørensen og sygeplejefaglig direktør Eva Nielsen til at udgøre direktionen på Sygehus Sønderjylland.

Thue Hvorslev begynder i sit nye job 1. januar 2022 og siger:

- Sygehus Sønderjylland har fascineret mig dybt, lige siden jeg trådte ind ad døren på det daværende Sønderborg Sygehus for præcis 25 år siden og tiltrådte et vikariat som fuldmægtig i administrationen. Allerede dengang var der tale om store velfungerende enheder med rod i det sønderjyske, og jeg har en klar ambition om at yde mit bidrag på flere fronter – eksempelvis at videreføre de spændende takter, der er slået an for at sikre udviklingen af Sygehus Sønderjylland til fremtiden, og at arbejde for at konsolidere de landvindinger, som allerede er nået. Jeg glæder mig rigtig meget til samarbejdet med den øvrige direktion og alle gode kolleger, jeg i øvrigt kommer i kontakt med; det bliver megagodt.

Fakta om Sygehus Sønderjylland

De tre direktører i direktionen på Sygehus Sønderjylland refererer alle direkte til regionsdirektør Jane Kraglund.

Sygehus Sønderjylland har et samlet budget på cirka 2,1 mia. kr., cirka 42.000 indlagte patienter årligt og omkring 480.000 ambulante besøg. Sygehuset beskæftiger cirka 2700 medarbejdere.

Sygehus Sønderjylland består af sygehusene i Aabenraa, Sønderborg og Tønder.

Fakta om Thue Hvorslev i uddrag

Erhverv

• 2011 – nu: Hospitalschef, Dansk Gigthospital
  • 2006 – 2011: Afdelingschef, Sønderborg Kommune, sundhedsforvaltningen
  • 2002 – 2006: Konsulent, Sønderjyllands Amt
  • 1998 – 2002: Fuldmægtig, Sønderjyllands Amt
  • 1997 – 1998: Fuldmægtig, Sønderborg Sygehus

• 1997: Cand.scient. pol. fra Aarhus universitet
  • Individuelt coachingforløb med henblik på overordnet strategisk dybdeskarphed, Re:Lead Prince II projektlederuddannelse
  • Sønderborg Kommunes lederuddannelse
  • De Unge Løver – Interreg IV program for lederkandidater fra Nord- og Sydslesvig

Thue Hvorslev bor i Sønderborg og er gift med Charlotte, som arbejder hos Danfoss. Sammen har de to børn.

Regionsdirektør Jane Kraglund, Region Syddanmark, telefon 28 99 32 40

Ny administrerende sygehusdirektør Thue Hvorslev, Sygehus Sønderjylland, Region Syddanmark, telefon 22 50 39 40

Thue Hvorslev er ny administrerende sygehusdirektør på Sygehus Sønderjylland