Medicinstuderende atter samlet til den eftertragtede Bland Selv Klinik

Sygehus Sønderjylland har endnu engang åbnet dørene for en læringsmulighed for fremtidige medicinske fagfolk. Det er den to-ugers frivillige og eftertragtede sommerskole, kendt som Bland Selv Klinik, som igen i år har samlet 25 medicinstuderende fra flere danske universiteter.

Med Bland Selv Klinik har Sygehus Sønderjylland skabt et læringsmiljø, hvor medicinstuderende kan opleve en autentisk klinisk praksis på nærmeste hold. I løbet af de to uger får deltagerne chancen for at observere og assistere erfarne læger i deres daglige opgaver, hvilket spænder fra patientundersøgelser til behandlingsplanlægning. Denne praktiske tilgang giver de studerende rig mulighed for at anvende deres teoretiske viden i en faktisk klinisk kontekst.

Medicinstuderende lærer bl.a. at sy sår og flænger sammen, når de er til Bland Selv Klinik. Til dette bruges bl.a. grisehjerter.

Stor interesse

Interessen for Bland Selv Klinik har været overvældende, og det er ikke svært at forstå hvorfor. Medicinstuderende fra forskellige dele af Danmark og forskellige universiteter har set værdien i at deltage i  sommerskolen. Erfaringen, der kan opnås her, går ud over det, der kan læres fra bøger og forelæsninger.

- Jeg var med på Bland selv Klinik sidste år, og det var så fedt at jeg måtte tilbage og prøve en gang til. Denne gang prøver jeg nogle nye afdelinger på sygehuset. På den måde har jeg mulighed for at prøve mange specialer af inden jeg for alvor skal vælge speciale, fortæller 22-årige Jonathan Christensen, 6. semester studerende på SDU

Bland Selv Klinik er ikke blot et tegn på Sygehus Sønderjyllands engagement i medicinsk uddannelse, men det illustrerer også vigtigheden af at tilbyde praktiske oplevelser for at forberede medicinstuderende på deres fremtidige karrierer.

Samlet set har Bland Selv Klinik på Sygehus Sønderjylland samlet 25 ambitiøse medicinstuderende fra bl.a. Aalborg Universitet, Aarhus Universitet, Københavns Universitet og SDU, Syddansk Universitet.

Medicinstuderende lærer bl.a. at sy sår og flænger sammen, når de er til Bland Selv Klinik. Til dette bruges bl.a. grisetæer..

Person X - Ny kommunikationskonsulent

Kommunikationskonsulent