Et lille stykke historie er lukket i Sønderborg

Efter tusindevis af vatpinde i ligeså mange svælg og næser lukker og slukker COVID-19 testcenteret i Sønderborg. Hurtig hovedregning siger, at Anja Geisler, der har været med fra starten, har podet mere end 20.000 personer.

Efter mere end to års drift lukker COVID-19 testcenteret ved Sønderborg Sygehus dørene. Anja Geisler har været en del af teamet siden starten af pandemien, og hun er nu en af de sidste fem ansatte, der er med til at lukke testfaciliteten ned.

Geisler og hendes kolleger har stået i frontlinjen af kampen mod COVID-19, og selvom det er vemodigt at skulle sige farvel til jobbet og teamet, er hun taknemmelig for de erfaringer, hun har fået:

"Det har været en ære at kunne hjælpe vores samfund og beskytte vores nærmeste mod denne forfærdelige sygdom. Jeg vil altid bære stolthed over det arbejde, vi har gjort her på testcenteret, og jeg er taknemmelig for at have haft mulighed for at arbejde sammen med så mange dedikerede og passionerede mennesker," siger Geisler.

Selvom testcentret nu lukker, og Geisler og hendes kolleger skal videre til nye jobs, er hun overbevist om, at de færdigheder og erfaringer, de har opnået, vil følge dem i deres fremtidige arbejde:

"Vi har lært så meget om kommunikation, teamwork og hurtig tilpasning til skiftende omstændigheder. Jeg har personligt fået lyst til at uddanne mig til Social- og Sundhedsassistent, tilføjer Anja Geisler.

COVID-19 testcenteret ved Sønderborg Sygehus har været en brik i kampen mod pandemien, men i takt med at COVID-19 ikke længere er samfundskritisk, og at sygdommen ikke spreder sig, er beslutning om at lukke det ned den helt naturlige udvikling.

Anja Geisler på gangen i testcenteret, der nu lukker

Anja Geisler er fyldt af modstridende følelser ved lukningen. Det er vemodigt at sige farvel til gode kollegaer, men det er også spændende at starte uddannelsen som Social- og sundhedsassistent

Tue Wettergreen Paltorp

Kommunikationskonsulent