Ny teknisk chef på Sygehus Sønderjylland

Den 1. september træder 40-årige Kim Møller-Rasmussen ind i sin nye rolle som leder af Teknisk afdeling på Sygehus Sønderjylland.

Mens han sidder der - nyklippet og solbrun i sin nystrøgne skjorte - og forsigtigt fortæller om sin nye chefrolle, er det svært at forestille sig, at han engang var sømand.

Men det var han.

Kim var bare 25 år, da han sejlede som maskinmester på verdenshavene. Det bragte ham mange steder … Afrika, Syd Amerika, Nordamerika, til Chile og rundt i Europa.

På skibet lærte han at stå - og stå fast. Både på egne ben og meninger - også når det blæste.

Og selvom det mest er de politiske vinde, der nu skal holdes øje med i Kims arbejdsliv, så er det nu ikke helt tosset i et chefjob, at man er lidt søstærk og ikke mister fodfæste i rørte vande.

40 årige Kim Møller-Rasmussen er sønderjyde, født i Aabenraa og uddannet maskinmester. Derudover har han en MMT - Master In management of Technology.

Kims far var også maskinmester, så da Kim var helt ung, gjorde han alt, hvad han kunne for ikke at blive maskinmester - som sin far. Det holdt dog ikke. Efter et par fjumreår hvor han bl.a. snuste lidt til ingeniørfaget og havde job på Danfoss, måtte han erkende, at uddannelsen som maskinmester var for svært at navigere udenom. Det var den uddannelse, der førte ham til havs.

Kim sætter kursen i Teknisk afdeling.

Da Kim kom til Sygehus Sønderjylland i februar 2019, havde han erfaring med fra et job på Aabenraa Fjernvarme og havde også været selvstændig i nogle år. Men for 5 år siden valgte han så at gå ombord på et ”stort skib”, frem for den ”lille jolle”, han hidtil havde sejlet.

Han blev ansat som teknisk souschef på Sygehus Sønderjylland – et job, der nu har ført ham til Teknisk chef.

-  Det her job, som kombinerer mennesker og teknik, er det helt rigtige for mig, fortæller Kim. Jeg elsker at  motivere mennesker.  Se dem blomstre op, udvikle dem med de forskelligheder og potentialer de har.

Kims mantra er: Op og fremad. Det kommer de 46 medarbejdere i Teknisk Afdeling helt sikkert til at mærke – på den gode måde. Kim er klar til at udstikke en ny kurs … lave forandringer og udfordre systemet - selvfølgelig inden for de givne rammer, griner han. Dog er det vigtigt, at det foregår i små steps – så vi får alle med, siger han.

Når man snakker med Kim, kan man tydeligt mærke, at skibet er i havn.

Han er gået i land det helt rigtige sted.

Indsæt nyt billede + indsæt kort beskrivelse af, hvad man ser på billedet ...

Den 1. september træder 40-årige Kim Mølle-Rasmussen ind i sin nye rolle som leder af Teknisk afdeling på Sygehus Sønderjylland. Kim er 40 år, bor i Rødekro og har tre børn.