Velklædt fodboldspillende ny IT-chef

​​29-årige Mads Østrup Troelsen blev i juni 2023 konstitueret IT-chef og i maj 24 ansat som samme. Mads har været ansat på SHS siden foråret 2022.

Når man sidder og taler med Mads Østrup Troelsen, kan man hurtigt mærke, at hans nye job som sygehusets IT-chef er en stor opgave.
Ikke for stor. Bare stor. Men .. man fornemmer også hurtigt, at han glæder sig til opgaven.

Det ville måske skræmme de fleste, at man i en alder af 28 år blev konstitueret IT-chef på en stor virksomhed med mange ansatte under sig – og lige inden en stor reorganisering - men ikke Mads.

Fodboldspiller på banen hos SHS

Mads har trådt sine barnesko i Viborg, født ind i en trup af fire børn, hvor han selv er født som nummer 2. Egentlig var det ikke så meget sko, han trådte – faktisk mere støvler. Fodboldstøvler. Mads var - og er fodboldspiller.

Allerede som barn vidste han hvad fremtiden skulle bringe. Han ville være professionel fodboldspiller!

Han tog på idrætsefterskole og derefter på idrætsgymnasium – kun med det ene mål for øje. Men dét med at være nummer to forfulgte ham åbenbart og for at blive professionel, skal man være nummer ét … og der var jeg bare ikke god nok, griner Mads.

Det betød dog ikke, at han stillede støvlerne på hylden. Fodbolden fylder stadig. Bare på et andet niveau. Fritiden bruges nemlig på fodboldbanerne i Seest Boldklub i Kolding, hvor han også har mødt sin kæreste, som han bor sammen med i Kolding.

Den velklædte sundhedsteknolog

Da realiteterne i sin tid gik op for den unge Mads, rejste han et år til London for at arbejde som Care assistent på et plejehjem.
Her tog han sit valg om at læse sundhedsteknologi på Ingeniørhøjskolen i Aarhus.

Mads kunne godt lide IT og teknik, men da han er et meget socialt og ekstrovert menneske, var han bange for, at det ville blive for nørdet, fortæller han.

Så der skulle noget andet til også. Han supplerede derfor sin uddannelse med et fuldtidsjob - først hos Tøjeksperten og siden hos Jack & Jones.

I foråret 2022 begyndte Mads så på Sygehus Sønderjylland i jobbet som Product Manager i IT-afdelingen hvor han kom fra et job hos NORMAL, hvor han konstant var på farten for at starte nye butikker op i ind-og udland.

Indsæt nyt billede + indsæt kort beskrivelse af, hvad man ser på billedet ...

Mads Østrup Troelsen er IT-chef på Sygehus Sønderjylland

Fodboldspiller på banen hos SHS

Den velklædte sundhedsteknolog

Så der skulle noget andet til også.

Chef på den lange bane – som blev kort.

Mads er vant til at løbe fremad på banen og var ikke i tvivl om, at han gerne ville være leder… på et tidspunkt. Men pludselig lå chancen lige foran ham, og så tog han den.

- Jeg havde sagt til Svend, (den tidligere IT-chef, som nu er gået på pension) at jeg på sigt godt kunne se mig selv være leder – men at det var nu … det havde jeg dog ikke regnet med, siger Mads.

Nu er Mads IT-Chef med 25 mand under sig.

- Som menneske er jeg smilende og glad. Som chef er jeg tilstede og nærværende … pligtopfyldende og gennemsigtig, siger Mads.
Han har et brændende ønske om at lykkes – ikke kun for sig selv, men for hele holdet.

Det kan godt være, at Mads´ store drøm var at blive professionel fodboldspiller, men drømmen nu er nok mere opnåelig. Hans drøm er, at være en god leder - en der inspirerer og spiller hele holdet bedre.

På den private bane drømmer han om at gennemføre en Ironman og stifte familie.

Hvis man ser på, hvordan Mads har spillet sine chancer hidtil, så skal han nok komme i mål med det hele.