Rør til Sedimentationsreaktion;B (Sænkning, SR) udgår per 1. april 2023

Til praksis i Sygehus Sønderjyllands optageområde

Fra 1. april 2023 ophører firmaet BD med at producere rør til SR/Sænkning (BD Vacutainer® ESR blodprøverør og BD SeditainerTM blodprøverør), hvorfor Blodprøver, Biokemi og Immunologi fra den 1. april 2023 ikke længere udleverer rør til SR udført i praksis.

I de øvrige af regionens sygehuses optageområder har det længe været sådan, at praksis selv står for at bestille rør til SR udført i og af praksis, og denne fremgangsmåde vil derfor fremover også være gældende for praksis i Sygehus Sønderjyllands optageområde.

Sedimentationsreaktion;B (NPU03404) til analysering på de respektive sygehuslaboratorier kan fortsat prøvetages (men ikke rekvireres) i praksis i Sygehus Sønderjyllands optageområde, hvorfor disse rør fortsat vil leveres.

Ved spørgsmål kontakt venligst én af nedenstående kontaktpersoner.

Blodprøver, Biokemi og Immunologi

Sygehus Sønderjylland