Manglende udløsning af Anæmialgoritmen i perioden den 26.11.2023-21.12.2023

Til praksis i Sygehus Sønderjyllands optageområde

Vi har i laboratorieinformationssystemet (BCC) haft en fejl, der er opstået i forbindelse med en regional IT-opdatering den 26.11.2023. Fejlen har betydet, at vi i en lille måneds tid ikke har fået udløst anæmialgoritmen, hvis patienten har fået foretaget prøvetagningen ved egen læge/praksis. I de tilfælde er kun indgangsanalyserne (Hb, ferritin og MCV) blevet udført og ikke andet uanset værdi af de tre førnævnte analyser.

Såfremt man i perioden den 26.11.2023-21.12.2023 (begge datoer inklusive) har rekvireret anæmialgoritmen på patienter med anæmi, har man altså ikke fået udløst de påkrævede analyser. Anæmialgoritmen fungerer atter og har i hele perioden fungeret for de patienter, der har fået foretaget prøvetagningen i et af laboratoriernes prøvetagningssteder.

For yderligere information om anæmialgoritmen, se Informationsbrev nr. 33 / 2020 - Anæmiudredning.

Se kontaktoplysninger nedenfor ved spørgsmål.

Eva Rabing Brix Petersen - Ledende overlæge

Eva Rabing Brix Petersen

Ledende overlæge

Blodprøver, Biokemi og Immunologi, Sygehus Sønderjylland

21993694

Vi oplever desværre tekniske problemer med vores nyheder. Du kan prøve at vende tilbage på et senere tidspunkt. Vi beklager ulejligheden.