Det sønderjyske forskningsmiljø på slap line: Unge forskere dyster på tid - Kom og lyt med

Forklar din forskning på 3 minutter, så alle kan forstå det. Det er opgaven for de unge forskere, når de skal deltage i Ph.d. CUP 2024. Kom og lyt med! Det foregår torsdag den 7. november kl. 15 på UC Syd i Aabenraa.

3 minutter. Så kort tid får de unge forskere på Sygehus Sønderjylland, UC Syd og Sydvestjysk Sygehus til at formidle deres måske lidt langhårede sundhedsforskning, så alle kan forstå det.

Sådan lyder konceptet for den Ph.d. Cup, som Ph.d. Klubben på Sygehus Sønderjylland inviterer alle interesserede sønderjyder med til torsdag den 7. november kl. 15 på UC Syd i Aabenraa.

- I år har vi allieret os med de Ph.d.-studerende på UC Syd for at få større bredde og endnu mere underholdningsværdi ud af arrangementet. Og så vil vi gerne vise omverdenen, at vi rent faktisk har et stærkt forskningsmiljø i Sønderjylland, siger formanden fra Ph.d. Klubben på Sygehus Sønderjylland, Maja Schlünsen.

Når alle Ph.d.-studerende har pitchet deres forskningsprojekt, udpeger et dommerpanel bestående af erfarne forskere og borgerrepræsentanter en vinder, der vinder 2000 kroner til sit forskningsprojekt.

Sidste års vindere af Ph.d. CUP - et projekt om ”Gigtsygdom og Fatigue”.

Sidste års vinder var et projekt om ”Gigtsygdom og Fatigue”.

Publikum har også mulighed for at stemme på en forsker til Publikumsprisen.

Har man som publikum lyst til at opleve det sønderjyske forskningsmiljø på slap line, skal man tilmelde sig på mailen: ph.d.club.SHS@rsyd.dk

Tilmeldingsfristen er den 1.november 2024.

Ph.d. Cuppen foregår i år torsdag den 7. november klokken 15 i Multisalen på UC Syd i Aabenraa, Campusalle 20.

Der vil være gratis snacks og drikkevarer til arrangementet.

Bjørn Voldbjerg Sørensen

Kommunikationskonsulent