Rundvisning i Neonatal og Barsel

Lær afsnittet at kende - se film eller billeder med tekst

Klik på + for at se mere

Velkommen i Neonatal og Barsel

Hej og velkommen til Neonatal og Barsel. Jeg hedder Mette - og jeg hedder Laila. Vi er sygeplejersker her i afsnittet. Vi vil gerne starte med at vise jer opholds- og spisestuen, så kom med....

Her har vi kaffemaskinen, hvor I har mulighed for at hente kaffe. I har også mulighed for at hente koldt vand og varmt vand til te. Hvis I har brug for juice eller saft, henvend jer til personalet, fordi vi har det på vores kontor.

Hvis I har brug for en kande til vand, så kan den hentes her i skabet. Det er vigtigt, at I stiller kanderne tilbage i kassen her efter brug.

Her er køleskabet, hvor I har mulighed for at lægge jeres egen mad. Det er bare vigtigt, at I skriver navn, stuenummer og dato på. Det er på eget ansvar at have mad stående i køleskabet.

Her er måltidsvognen - den er primært beregnet til morgenmad til mødrene. Fædre henvises til restauranten, hvor de kan hente morgenmad efter kl. 9. Måltidsvognen kan også bruges til at få stillet "den lille sult" uden for restaurantens åbningstider.

I har også mulighed for at bestille mad. Der er også en guide her og et menukort. I har mulighed for at bestille forret, hovedret og dessert.

Her omme bagved står der vogne til urent service.

Her har vi personaletavlen, hvor I altid kan se, hvem der er på arbejde i dagvagt, aftenvagt og nattevagt.

Her er en typisk neonatalstue, hvor der er en kuvøse og lidt udstyr. På en typisk barselsstue vil der ikke være lige så meget udstyr. Der vil heller ikke være en kuvøse, men en vugge i stedet for.

Her på hylden ser I alt til mor - bind, bluser, håndklæder.

Her på den anden side er puslepladsen. Der er alt, hvad I skal bruge til at pusle jeres barn, f.eks. bleer. I kan justere højden ved at trykke op og ned her på siden.

Når jeres barn er kommet til verden, får I en grøn mappe udleveret på fødegangen. I mappen står der en masse informationer, som vi anbefaler, at I læser, inden I går hjem. Desuden anbefaler vi, at I downloader app'en Mit Sygehus, hvor der også er en masse informationer.

Når I skal bestille mad, kan I - ud over at bestille i opholds- og spisestuen - også bestille via app'en Mit Sygehus, elle bestille via skærm her på stuen. Der er en guide her, og der er et menukort - så prøv jer endelig frem.

Hvis I får brug for hjælp her på stuen, så træk en gang i den røde snor, så kommer vi hurtigst muligt.

I kan bestille mad via Dankost her på skærmen. Man kan også på skærmen gå ind og se nogle små film, som er nyttige at se i den første tid efter fødslen.

Her ser I vores tøjvogne - her er der primært skiftetøj til børnene.

Og her er tøjvogne, som primært indeholder tøj til mødrene.

Hvis I har spørgsmål, er I selvfølgelig velkomne til at henvende jer til personalet. Vi håber, at I vil nyde opholdet som nybagte forældre.

Vi ses!

Rundvisning i Neonatal og Barsel som film