Læring og simulation
Undervisning | simulationstræning | færdighedstræning
Undervisning og simulationstræning omfatter:
- Medicinske/kliniske færdigheder, digitale- og innovative færdigheder, kommunikative færdigheder samt træning ved ændringer i personalets arbejdsgange
- Træning i teamsamarbejde, klinisk lederskab, tydelig og sikker kommunikation, samt systematik og algoritme
- Tryghed i øvelserne, gennem veltilrettelagt læringsmiljø, hvor instruktøruddannet personale sætter rammerne med forud fastlagte læringsmål, struktureret feedback og debriefing.
Træning, scenarier og kurser bliver udviklet ud fra afdelingernes behov - og gennemført under hensyn til deltagernes viden og erfaringer, det organisatoriske setup og det nye eller vedligeholdende lærings-/færdigheds indhold.
Simulation som metode fremstiller virkelige situationer/patientforløbsscenarier, hvor der efter deltagernes forudsætninger kan skrues op/ned for pludseligt indtrufne problemstillinger eller kritiske situationer, som skal løses. Derved udfordres faglighed, koordination, kommunikation og samarbejde, som centrale læringsmål.