Praktisk information
For at blive tilset i Skadestuen skal du først kontakte Visitationen på telefon: 70 11 07 07.
Når du ankommer til skadestuen
Den tid du får oplyst af Visitationen er vejledende. I Fælles Akutmodtagelsen kan vi aldrig forudsige det præcise patientflow, da vi løbende modtager patienter med akutte og livstruende tilstande. Derfor er vi nødt til at prioritere de mest kritiske skader først, såsom hjertestop, trafikuheld og alvorlige traumer.
Vi forstår, at ventetid kan være frustrerende, og vi gør alt, hvad vi kan for at tilse dig så hurtigt som muligt. Din tålmodighed og forståelse er med til at sikre, at alle patienter får den rette behandling i den rigtige rækkefølge.
Parkering ved Skadestuen
Ved Indgang C er der parkering for:
Patienter og pårørende i Fælles Akutmodtagelsen, herunder Skadestuen og Lægevagten.
Smertestillende inden ankomst
Hvis du har smerter, anbefaler vi, at du tager smertestillende medicin som Panodil eller Ipren, alt efter hvad du plejer at bruge. Det gør undersøgelsen lettere og mere behagelig for dig.
Har du brug for smertestillende under dit ophold, så kontakt personalet – vi hjælper gerne.
Hvis du er sulten
- Ved mindre skader kan vi tilbyde vand, kaffe og en sandwich – spørg plejepersonalet.
- Pårørende og patienter kan købe mad og drikke i restauranten i forhallen ved Indgang A.
- Skal du opereres akut, må du ikke spise eller drikke. Spørg personalet, hvis du er i tvivl.
Skal du opereres senere?
Hvis du skal opereres på et senere tidspunkt (fx når hævelsen er aftaget), bliver du udskrevet fra Skadestuen. Du vil:
- Blive kontaktet telefonisk af Ortopædkirurgisk Afdeling med en operationsdato.
- Få information om smertestillende medicin og enten udleveret medicin eller en recept.
- 📌 Husk at oplyse dit aktuelle telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig.
Husk håndhygiejne
Rene hænder er vigtigt - også for pårørende.
Undgå smitte - Gør hænderne rene
- Før du spiser eller henter mad og drikkevarer
- Efter du har pudset næse, hostet eller nyst i hænderne
- Efter toiletbesøg
Hjælp os med at blive bedre
-
Vi ønsker at dit besøg bliver så godt om muligt.
-
Vi lægger vægt på respektfuldt samarbejde, hurtig udredning og kvalitet i pleje og behandling.
-
Hvis der alligevel opstår situationer, hvor dine oplevelser ikke svarer til dine forventninger, hører vi gerne fra dig.
-
Du kan skrive til os på mail: shs.kontakt@rsyd.dk