Praktisk information
Når du indlægges på Fælles Akut Modtagelsen (FAM)
-
Når du ankommer vil personale vurdere din tilstand.
-
Efter lægens undersøgelse, og når der er svar på undersøgelser og blodprøver, besluttes det om du skal indlægges.
-
Vi behandler de mest akutte patienter først, og der vil derfor, afhængigt af din tilstand, kunne forekomme ventetid.
-
Hvis din indlæggelse bliver af længere varighed, vil du blive overflyttet til en anden afdeling.
Undersøgelse og behandling
-
Du vil dagligt blive tilset af en læge. Der er ikke et fast tidspunkt og der er læger tilstede hele døgnet.
-
Lægen vil give dig svar på undersøgelser og information om den fortsatte behandling.
-
Aftal med personalet, hvis der er bestemte ting, som du gerne vil tale med lægen om og skriv eventuelt dine spørgsmål ned.
-
Pårørende er altid velkomne til at deltage - Dette er også muligt virtuelt.
Dine pårørende
-
Personalet har tavshedspligt og besvarer kun spørgsmål fra pårørende, hvis der er givet tilladelse. Det er en fordel, hvis der vælges en kontaktperson fra familien.
-
Pårørende må gerne få og tage drikkevarer på afdelingen. Der kan findes drikkevarer på gangen, eller i patientkøkkenet. Pårørende kan købe mad i restauranten ved indgang A.
-
Der er fri besøgstid for pårørende.
Mad og drikke
-
Morgenmad er til rådighed i patientkøkkenet mellem 7:30 – 8:30. Hvis du ikke selv kan hente maden, får du den serveret på stuen.
-
I patientkøkkenet og i drikkestationer på gangen kan du hente mad hele døgnet (f.eks. sandwich, yoghurt, m.m.).
-
Fra kl. 9:00 -14 og fra 16-19 er det muligt at bestille mad i restauranten fra menukortet.
-
Maden er gratis for patienter.
-
Kontakt en medarbejder, hvis du har fået information om faste eller tørste.
Medicin
- Du kan medbringe vanlig medicin gerne i de originale pakker samt eventuel medicinliste.
- Personalet giver dig den ordinerede medicin.
- Efter nærmere aftale kan du selv blive ansvarlig for din medicin.
Penge og værdigenstande
Der er ikke en hæveautomat på sygehuset, men du kan betale med Dankort i restauranten
Pas på dine værdigenstande
Du hæfter selv ved tyveri på sygehusets område.
Som patient på FAM får du anvist et skab, med mulighed for aflåsning til dine værdigenstande.
Vi fraråder, at du medbringer ure og smykker samt mange kontanter på sygehuset.
Husk håndhygiejne
Rene hænder er vigtigt - også for pårørende.
Undgå smitte - Gør hænderne rene
- Før du spiser eller henter mad og drikkevarer
- Efter du har pudset næse, hostet eller nyst i hænderne
- Efter toiletbesøg
Stuegang via video
Hvis dine pårørende ikke kan være fysisk til stede under stuegang, men gerne vil deltage, kan de deltage på video.
Hvad kræver det?
Det eneste det kræver, er at de pårørende har en telefon med internetforbindelse.
Hvordan foregår det?
- Personalet sender et link på sms, når de er klar til at starte stuegang.
- Modtageren skal blot klikke på linket og tillade brugen af mikrofon og kamera.
- Der kan inviteres flere pårørende til samme møde, selvom de er forskellige steder.
- Det kræver ikke en særlig app.
- Stuegang foregår mellem kl. 9 og 15 og varer ca. 10-15 min.
Sikkerhed
Videosamtalen opfylder de sikkerhedsmæssige krav til sådan en løsning.
Er du interesseret?
Henvend dig til en plejepersonale, der sørger for det praktiske.
Hent information og vejledning til videosamtaler via sms-video
Hjælp os med at blive bedre
-
Vi ønsker at dit besøg bliver så godt om muligt.
-
Vi lægger vægt på respektfuldt samarbejde, hurtig udredning og kvalitet i pleje og behandling.
-
Hvis der alligevel opstår situationer, hvor dine oplevelser ikke svarer til dine forventninger, hører vi gerne fra dig.
-
Du kan skrive til os på mail: shs.kontakt@rsyd.dk