Velkommen til Kirurgisk Ambulatorium, Aabenraa

På denne side finder du information om Kirurgisk Ambulatorium, Aabenraa og dit forløb her hos os

Patientvejledning

I Kirurgisk Ambulatorium foretages undersøgelse for og behandling af kirurgiske lidelser i mave-tarmsystemet. Vi udreder og behandler patienter med mave-tarmkræft i den nedre del af tarmsystemet.

Du henvises til Kirurgisk Ambulatorium via din praktiserende læge eller anden sygehusafdeling.

Afsnittet arbejder tæt sammen med Afsnit for Endoskopi og vores moderne sengeafsnit, hvor du indlægges, hvis du skal opereres.

Du kan læse mere om de forskellige undersøgelser i vores patientpjecer som du finder i Mit Sygehus-app.

Hvis du som patient eller pårørende har særlige ønsker eller forslag til forbedringer, er du meget velkommen til at henvende dig til os.

Kirurgisk Ambulatorium er placeret i område 130, og du kan både benytte indgang A og B.

Når du ankommer til område 130, skal du registrere dig ved ankomstskærmen, og derefter tage plads i venteværelset.
Ved spørgsmål kan du henvende dig til en sekretær i lugen.

Patientforplejning

Som indlagt patient får du forplejning under dit ophold. Plejepersonalet vil fortælle dig om mulighederne, når du bliver indlagt.
Morgenmaden serveres som buffet i den respektive afdeling.
Hvis du har specielle behov i forhold til din kost, så sig det til personalet.

Restaurant

Patienter tilbydes á la carte bespisning i restauranten fra kl. 9:00 til 20:00 alle ugens dage.
Patienter, der ikke har mulighed for at gå i restauranten tilbydes roomservice, som bestilles elektronisk med hjælp fra plejepersonalet.
Pårørende, gæster og ambulante patienter er naturligvis velkomne i restauranten.

Åbningstider:
Alle dage: kl. 9.00 - 20.00 med undtagelse af 24/12 og 31/12, hvor restauranten lukker kl. 16.

Udenfor restaurantens åbningstid tilbydes et udvalg af små måltider til patienterne i afdelingens måltidsvogne.

Menukort

Her finder du menukortet til restauranterne i Aabenraa og Sønderborg.

Find restauranten

Du finder restauranten i forhallen ved indgang A i både Aabenraa og Sønderborg.

Automater

Uden for restaurantens åbningstid vil det være muligt at købe småretter og drikkevarer i automater uden for restauranten.

Du må som hovedregel gerne bruge din egen mobiltelefon på sygehuset, men vis hensyn, så du ikke forstyrrer andre patienter.

På nogle afdelinger kan mobiltelefoni dog virke forstyrrende på apparatur og instrumenter. På disse afdelinger er mobiltelefoni ikke tilladt. Skiltning vedr. dette vil være at finde på disse afdelinger.

Der er fri adgang til internettet på hele Sygehus Sønderjylland.

Ved indgang A og B finder du skærme til at søge om kørselsrefusion til og fra sygehuset.

På Region Syddanmarks hjemmeside kan du hente informationer om mulighederne for bestilling af siddende patienttransport og ansøgning om tilskud til transport.

Gå til information om mulighederne for befordring og tilskud til transport

Kontakt og find vej

Kirurgisk Ambulatorium, Aabenraa

Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa

Mere information:
Telefontid alle hverdage fra kl. 8.00-15.00.

Find vej:
Du finder Kirurgisk Ambulatorium i område 130.
Nærmeste indgang er Indgang A.