Besøgsrestriktionerne er ophævet

Styrelsen for patientsikkerhed har i dag hævet de landsdækkende besøgsrestriktioner, og derfor er flere besøgende også velkomne på Sygehus Sønderjylland igen.

Hidtil har kun en enkelt pårørende kunnet besøge indlagte familiemedlemmer eller bekendte på sygehuset af gangen, men det bliver der løsnet op på nu, hvor besøgsrestriktionerne er ophævet.

Helt konkret betyder det, at man godt kan komme på besøg på sygehuset flere ad gangen, hvor det tidligere normale maksimum var en person.

- Men nu kan der komme flere besøgende, og jeg er sikker på, at det vil glæde rigtigt mange af vores indlagte patienter, vurderer Eva Nielsen, der er sygeplejefaglig direktør på Sygehus Sønderjylland.

Der er stadig vigtige forholdsregler

Sygehus Sønderjylland forventer, at der vil komme flere besøgende på sygehuset, og derfor er det vigtigt at alle personer overholder de gængse gode vaner, der efterhånden er en indgroet del af de daglige rutiner.

- Mundbind, håndsprit og afstand gælder i særdeleshed stadig på sygehuset, men det er også vigtigt, at man ikke kommer lang tid før, man har en tid på sygehuset, råder Eva Nielsen og fortsætter.

- Vi skal holde fast, så vi ikke risikerer at få unødig smitte ind på sygehuset.

Sygehusets afdelinger kan stadig ud fra faglige kriterier træffe beslutning om at begrænse antallet af besøgende hos enkelte patienter ud fra individuelle patienthensyn.