Vi holder fast i COVID 19-restriktionerne og de gode vaner

Selvom næsten alle COVID 19-restriktioner blev ophævet pr. 1. februar 2022, anbefaler myndighederne, at man på sygehusene holder fast i en række krav for at undgå smitte blandt patienter og medarbejdere.

En række krav fastholdes

Fra tirsdag den 1. februar 2022 blev næsten alle COVID 19-restriktioner ophævet i Danmark.
Men myndighederne anbefaler fortsat, at vi på sygehusene holder fast i en række krav for at undgå smitte blandt patienter og medarbejdere.

Som patient, pårørende eller besøgende må du derfor være forberedt på følgende:

• Vi screener fortsat patienter for COVID 19

• Vi tester og isolerer indlagte patienter ved symptomer på COVID 19

• Vi holder 1 meters afstand – derfor kan der af og til være begrænset plads til pårørende

• Vi beder om, at du udviser god håndhygiejne

Brug af mundbind

Der er som udgangspunkt ikke krav om brug af mundbind, når du besøger Sygehus Sønderjylland.

Der kan dog være tilfælde, hvor det er nødvendigt alligevel at tage et mundbind på. I så fald, vil personalet instruere dig i hvorfor, hvornår og hvordan.