Introduktion til Børn og Unge, Akutmodtagelse

På denne side finder du information om Børn og Unge, Akutmodtagelse og dit forløb her hos os

Klik på + for at se oplysninger

Vi modtager akut syge børn og unge, som er blevet henvist af egen læge eller vagtlæge, til undersøgelse, observation og påbegyndt behandling.

Du skal henvende dig i receptionen, Børn og Unge.

Der vil forekomme ventetid, afhængig af årsag til henvisningen og sygdommens karakter.

Børn og Unge, Akutmodtagelse er beliggende i område 3, i nærheden af Indgang A og restauranten.

Henvend dig i receptionen, Børn og Unge.

Vi modtager akut syge børn og unge, som er blevet henvist af egen læge eller vagtlæge, til undersøgelse og observation. Årsager til henvisning til akutmodtagelse er vidt forskellige, og derfor vil det videre forløb også være forskelligt fra patient til patient.

Efter undersøgelse og observation bliver langt de fleste patienter udskrevet til videre behandling i hjemmet. I andre tilfælde bliver barnet / den unge indlagt i Børn og Unge, Sengeafsnit, og den videre behandling vil foregå der.

Vi forventer selvfølgelig, at barnet / den unge møder op i akutmodtagelsen med ledsager - én eller begge forældre eller anden ledsager.

Ved behov er der mad og drikke til barnet / den unge, f.eks. ved længere ventetid eller såfremt barnet / den unge skal observeres.

Der er ingen forplejning til ledsageren / ledsagerne, men forplejning kan købes i Restauranten, som ligger i umiddelbar nærhed af receptionen / venteområdet i Børn og Unge.

Du må som hovedregel gerne bruge din egen mobiltelefon på sygehuset, men vis hensyn, så du ikke forstyrrer andre patienter.

Når undersøgelse / behandling og observation af barnet / den unge bliver afsluttet uden indlæggelse, får I al den nødvendige information, så I roligt kan tage hjem.

Kontakt og find vej

Børn og Unge, Akutmodtagelse

Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa

Mere information:

Telefon:
79 97 24 00, vælg 4

Find vej:
Akutmodtagelsen ligger i område 3.