Sygehus Sønderjylland lancerer endnu en serie af informationsvideoer på YouTube

Sygehus Sønderjylland fortsætter med at udvide på YouTube med en ny serie af videoer. Denne gang er det små korte videoer med titlen ” Bliv Klogere På”.

Videoerne "Bliv klogere på" består af en række korte videoer, der fokuserer på specifikke emner som fx: Bedøvelse, søvnapnø, grå stær eller analyse af blodprøver. Der er fx også mulighed for et kig ind på en operationsstue, en intensivstue og en stue på fødegangen.

Formålet med de nye videoer er at gøre det nemt og tilgængeligt for patienter og pårørende at finde information om forskellige behandlinger og procedurer, inden de måske står over for en operation eller behandling. Hver video varer omkring 6-8 minutter og er produceret for at give en kortfattet og klar forklaring på emner, som indimellem er genstand for spørgsmål og usikkerhed.

Ved at lave videoerne håber Sygehus Sønderjylland på at kunne mindske patienters eventuelle bekymringer og samtidig give noget viden omkring forskellige behandlingsforløb.

Videoerne kan nemt tilgås hjemmefra, hvilket giver både patienter og pårørende mulighed for at blive klogere i ro og mag inden deres besøg på hospitalet.

-  Vi vil gerne give mulighed for, at alle - på kort tid - kan blive klogere på, hvad der foregår  - og hvordan der ser ud på vores sygehus, siger presseansvarlig Dorte Callesen, som er vært på serien.

Tidligere har Kommunikationsafdelingen på Sygehus Sønderjylland udgivet 8 afsnit på YouTube i serien: Indefra. Her er udsendelserne noget længere og programmets vært Dorte Callesen tager seeren med ind ”bag murerne” på nogle af sygehusets forskellige afdelinger. Der vil løbende komme flere af de lange udsendelser, ligesom der også løbende vil komme nye afsnit af den nyeste serie: Bliv Klogere På.

- Vi oplever, at vores serier får god opmærksomhed på YouTube. Det er lige fra nysgerrige borgere, patienter og pårørende, til sygehusets egne ansatte og studerende fra hele landet. Det er dejligt, for vi vil jo rigtig gerne vise vores sygehus frem, slutter sygehusets presseansvarlige.

Se alle videoerne på Sygehus Sønderjyllands YouTube-kanal

Eksempel på emner, som behandles i den nye videoserie fra Sygehus Sønderjylland, Bliv klogere på